Kadın Doğum Doktoru Ankara

Kadın Hastalıkları ve Doğum nedir?

Kadın Doğum Doktoru Ankara, bir kadının ergenliğinden  menopozuna kadar geçen süreçte kadın hastalıkları, normal gebelik takibi, riskli gebelik takibi ve doğumunda yanında olan jinekolog doktordur. Halk arasında Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanı, kısaca kadın doğum uzmanı, jinekolog doktor, kadın hastalıkları doktoru veya kadın doğum doktoru olarak da tanımlanabilmektedir.

Nasıl Kadın Doğum Doktoru (Jinekolog Doktor) olunur?

Kadın Doğum Doktoru olmak için 6 yıllık Tıp fakültesini bitirdikten sonra Kadın Hastalıkları ve Doğum bölümü olan bir üniversite hastanesinde veya eğitim araştırma hastanesinde ihtisas yapmak gerekir. Bu ihtisas için TUS adı verilen sınava girip, yüksek puanlar almak gerekir. Kadın doğum uzmanı olmak için eskiden çok yüksek puanlar almak gerekirdi, ancak günümüzde malpraktis davalarının artması ve yoğun çalışma temposu nedeniyle Jinekolog doktor olmak isteyen hekim sayısı azalmıştır. Bu nedenle Kadın doğum doktoru olmak için TUS’ta daha düşük puanlarla Kadın Hastalıkları ve Doğum hastanesinde ihtisas yapılabilmektedir. En çok tercih edilen ihtisas yerlerinden biri de Ankara Kadın Doğum Hastaneleridir. Ben de ihtisasımı Ankara’nın en yoğun ve en iyi kadın doğum kliniklerinden biri olan Ankara Etlik Doğumevi’nde yaptım.

Kadın Doğum Hastalıkları Nelerdir?

Kadın doğum uzmanı normal gebelik takibi, riskli gebelik takibi, doğum, rahimde miyom, yumurtalık kisti, adet düzensizliği, hormonal bozukluklar, kısırlık (infertilite), menopoz gibi tüm kadın hastalıkları ve doğum problemlerine bakar. Ayrıca idrar kaçırma, rahimde sarkma, aile planlaması da kadın hastalıklarının alanına girer. Kadın Doğum doktoru 4 ana branştan biridir. Kadın Doğum Uzmanı dışında Çocuk, Dahiliye ve Genel Cerrahi Uzmanı hemen hemen her ilde ve ilçede bulunmaktadır. Ama en çok Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyükşehirlerde kadın doğum doktoru sayısı oldukça fazladır. Özellikle Ankara kadın doğum uzmanı açısından oldukça doymuş durumdadır. Ankara en iyi kadın doğum doktoru, Ankara’daki en iyi kadın doğum doktorları, Ankara kadın doğum uzmanı tavsiye, Ankara jinekolog  tavsiye gibi sorular hastaların merak ettiği konulardan biridir. Özellikle gebelik takibi ve doğum hem tecrübe hem de özveri gerektiren konulardır. Jinekolog doktorun hastasına olan güven verici ve rahatlatıcı yaklaşımı ve 7/24 yanında olduğunu hissettirmesi çok önemlidir. Özellikle kadın doğum uzmanının sürekli ulaşılabilir olması hastası için çok önemlidir. Gebelik takibi ve doğum için hastanın bu kriterleri göz önüne alarak kadın doğum doktorunu seçmesi gerekir. O yüzden Ankara kadın doğum uzmanı tavsiye, Ankara jinekolog tavsiye gibi soruların en iyi yanıtı bence başka hastaların referansıdır.

Jinekolog Doktor Muayenesi Nasıl Yapılır?

Jinekolog doktor muayenesi bazı durumlarda adetli değilken, hatta mümkünse hemen adet bitiminde yapılması daha uygundur. Rahim ağzı yarası, vajinal enfeksiyon veya yumurtalık kisti şikayeti olan hastaların adet bitiminde jinekolojik muayene edilmesi gerekir. Rahim ağzı kanseri teşhisi için smear testinin alınabilmesi için de yine hastanın adetli olmaması gerekir. Ama bazı kadın hastalıkları muayenesinin ise adetli iken yapılması gerekir. Örneğin hormonal bozukluk, polikistik over hastalığı, kısırlık (infertilite) gibi durumlarda adetin 2. veya 3. günü kadın doğum muayenesinin yapılması gerekir. Gerekli olduğu taktirde adetin 2. veya 3. günü hormonlara bakılabilir. Jinekolog doktor muayenesi jinekolojik masada  litotomi pozisyonunda yapılır. Öncelikle spekulum denilen alet ile vajen ve rahim ağzı incelenir. Son 1 yıl içinde smear alınmadıysa smear testi alınır. Gerekli olgularda vajen kültürü veya HPV testi alınır. Kadın doğum muayenesi kesinlikle ağrısız ve kolay bir muayenedir. Jinekolog doktor muayenesinde hastanın ağrı hissetmemesinin püf noktası hastanın kendini rahat bırakmasıdır, kasmamasıdır. Tabi ki kadın doğum uzmanının nazik yaklaşımı da hastanın jinekolojik muayene sırasında ağrı hissedip hissetmemesinde önemlidir. Vajinal muayenenin ardından hastanın ultrason ile jinekolojik muayenesi yapılır. Ultrason ile rahimde miyom, polip, yumurtalık kisti vs gibi lezyonlar tespit edilebilir. Ultrason bir kadın doğum uzmanının olmazsa olmaz muayene aracıdır. Bakire olan hastalarda spekulum muayenesi ve vajinal ultrason yapılmaz. Sadece abdominal ultrason ile karından ultrason yapılarak rahim ve yumurtalık incelenir. Abdominal ultrasonda rahim ve yumurtalıkların net görülebilmesi için hastanın idrara sıkışık olması gerekmektedir. Vajinal enfeksiyon şikayeti olan bakire hastalarda ise vajinal kültür alınarak enfeksiyonun nedeni araştırılır. Vajinal kültür alınmasının kızlık zarına hiçbir zararı yoktur.

Bayan Kadın doğum Doktoru Daha mı Çok Tercih ediliyor ?

Bizim toplumumuzda genelde bayan kadın doğum doktoru tercih edilir. Çünkü çoğu kadına göre kadın hastalıkları ve doğum mahrem bir konudur ve bir kadının kadın hastalıkları şikayetini erkek kadın doğum doktoruna anlatması zordur. Bizim gibi muhafazakar bir toplumda büyümüş olan bir kadının kendi hemcinsine yani bayan kadın doğum uzmanına şikayetlerini anlatması jinekolog muayenesi olması daha kolay ve rahattır. Halk arasında erkek jinekolog doktorun bayan jinekolog doktora göre daha sevecen, daha anlayışlı olduğuna inanılmaktadır. Ayrıca erkek kadın doğum uzmanının cerrahi olarak daha becerikli olduğu düşünülmektedir. Tabi ki cerrahi beceri ve hastaya gösterilen yaklaşım kişiden kişiye değişmektedir. Bunun kadın doğum doktorunun bayan ya da erkek olmasıyla bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.

Jinekolog Muayene Ücretleri Nedir?

En çok merak edilen konulardan biri de jinekolog doktor muayene ücretleridir. Jinekolog muayene ücretleri ilden ile, hastaneden hastaneye ve doktordan doktora değişir. Ankara jinekolog muayene ücretleri özel hastanelerde  80-300 TL civarında iken, Ankara jinekolog muayenehane ücretleri 200-500 TL arasında değişmektedir. Kadın doğum muayene fiyatları arasındaki bu değişkenlik hastane veya jinekolog muayenehanesinin Ankara’nın hangi semtinde bulunduğu ile de alakalıdır. Muayenehanelerin çoğu Ankara’nın Çankaya İlçesi’nin Çukurambar semtinde bulunmaktadır. Çukurambar dışında Kızılay, Tunalı Hilmi caddesi çevresinde de jinekolog muayenehaneleri yoğun olarak bulunmaktadır. Özel hastaneler ile Ankara jinekolog muayenehane ücretleri verilen hizmet açısından kıyaslandığında, özel kadın doğum muayenehanesinin daha konforlu, daha butik ve daha sıcak bir ortam olduğunu hastalar belirtmektedir.

Ankara Kadın Doğum Doktoru Tavsiyelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Ankara jinekolog tavsiyelerinde en önemli nokta hastanın kadın doğum uzmanı ile frekansının tutmasıdır. Kadın doğum doktorundan pozitif enerji almalı, güven duymalı ve doktorunun yanında kendini rahat hissetmelidir. Ankara’daki en iyi kadın doğum doktoru şudur demek doğru değildir. Her kadın doğum uzmanının tavsiye edildiği, sevildiği bir hasta kitlesi vardır. Her hastanın doktorundan beklentisi de farklıdır. Dolayısıyla aynı jinekolog doktordan bir hasta hiç memnun kalmazken, diğer hasta aynı doktoru çevresine Ankara’daki en iyi kadın doğum doktoru şeklinde tavsiye edebilmektedir. Ankara Kadın doğum uzmanı tavsiyesinde dikkat edilecek en önemli nokta hastanın kendini tanıması, beklentilerini bilmesi ve bu beklentilerini jinekolog doktoruna net bir şekilde ifade etmesidir.

Ankara’nın Çankaya İlçesi Çukurambar semtindeki muayenehanede gebelik takibi, doğum ve kadın hastalıkları tedavisi Kadın Doğum Uzmanı Jinekolog Doktor Doç. Dr. Deniz Ulaş tarafından yapılmaktadır. Jinekolog muayene fiyatları ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.