Vajina Beyazlatma (Renk Açma)

Genital bölgenin rengi ve görüntüsü her kadında farklıdır. Ancak bazı kadınlar genital bölgedeki kararmadan veya koyulaşmadan şikayetçidir. Özellikle bazı durumlarda genital bölge renginde koyulaşma artar, bu da kadında özgüven kaybına neden olabilir.

Genital estetik uygulamalarından biri olan genital beyazlatma son yıllarda çok sık uygulanmaktadır. Halk arasında “vajina kararması” olarak tabir edilen genital bölge kararması nedenleri ve vajina beyazlatma yöntemleri ile ilgili merak edilen soruları sizler için cevapladım.

İlginizi Çekebilir: Genital estetik uygulamaları

İlginizi Çekebilir: Vajinanın güzel görünmesi için neler yapılabilir?

Vajina Kararması Nedir?

Genital bölgedeki cildin komşu bölgedeki cilde göre daha koyu görünmesine vajina kararması denir.  Vajina kararması terimi aslında doğru değildir, çünkü vajina epiteli kararmaz. Vulvada bulunan dış dudaklar, iç dudaklar ve makat bölgesi kararır.

Bu nedenle genital kararma daha doğru bir tanımlamadır. Ama halk arasında genital bölge kararması daha çok vajina kararması olarak bilinir.

Genital Bölge Kararması Neden Olur?

Genital bölge kararmasının nedenleri genetik nedenler ve çevresel nedenler olarak 2 grupta incelenebilir. Bizim gibi Akdeniz ülkelerinde cilt ve genital bölge kararmaya, koyulaşmaya meyillidir. Bunda en önemli etken genetik olarak cilt yapısının koyulaşmaya yatkın olmasıdır.

Genetik nedenler dışında aşağıdaki çevresel nedenler de genital bölgede kararmaya veya koyulaşmaya sebep olur.

• Genital bölgenin nemli kalması
  • Sıcak ağda
  • Sürtünme
  • Çok dar kıyafet giyme
  • Güneşe maruz kalma
  • Yaşlanma
  • Gebelik
  • Doğum
  • Doğum kontrol hapı kullanımı
  • Yanlış epilasyon uygulamaları
  • Ergenlik dönemi
  • Menopoz

İlginizi Çekebilir: Genital bölge temizliği nasıl yapılır?

vajina kararmasi tedavisi

Genital Bölgenin Koyulaşmasının Zararı Var mı?

Genital kararmanın estetik görüntü dışında zararı yoktur. Ancak bazı cilt hastalıkları ve kanserler de ciltte koyulaşma veya kararma şeklinde belirti verir. Genital kararmayı normal kabul etmek bu hastalıkların atlanmasına neden olabilir.

Bu nedenle özellikle ileri yaşta ortaya çıkan genital kararma veya renk değişikliklerinde, kanseri ekarte etmek için vulva biyopsisi alıp, patolojiye göndermek gerekir. Patoloji sonucuna göre hastanın tedavisi planlanmalıdır.

Genital Alanın Renk Koyulaşması Hangi Hastalıklarda Olur?

Ciltte melanin ve hemosiderin birikmesine bağlı olarak genital bölgede koyulaşma yapan hastalıklar şu şekilde sıralanabilir.

• Melanoz (Lentigo)
  • Kapiller hemanjiyom
  • Vulvar Intraepitelyal Neoplazi
  • Kaposi sarkom
  • Dermatofibrom
  • Seboreik keratoz

Vajina Renk Açma Yöntemleri Nelerdir?

Vajina renk açma yöntemlerinin hepsinde amaç koyulaşmaya neden olan melanin üretiminin azaltılması ve cildin yenilenmesidir. Vajina bleaching olarak da bilinen vajina renk açma yöntemleri 4 başlık altında toplanabilir.

1. Vajina renk açıcı kremler (Genital whitening kremler)
  2. Kimyasal peeling ile renk açma
  3. Lazer ile vajina renk açma
  4. Mezoterapi ile vajina beyazlatma

Vajina Beyazlatma İşlemi Nasıl Yapılır?

Vajina beyazlatma yöntemleri ya lazerle ya da renk açıcı ürünlerle yapılır. Renk açıcı ürünler krem şeklinde veya enjeksiyon şeklinde uygulanabilir. Genellikle seanslar halinde yapılan genital bölge beyazlatma işlemi diğer kozmetik işlemler gibi kolay, ayaktan yapılan işlemlerdir.

Lazerle Genital Beyazlatma Nasıl Yapılır?

Lazerle genital beyazlatma muayenehane ortamında, ayaktan yapılan kolay bir işlemdir. Lazerle beyazlatma yaklaşık 20 dakika sürer. 20-30 gün ara ile işlem tekrarlanır. Vajina beyazlatma için 2-4 seans genellikle yeterli olur. Lazerin renk açma etkisi için kaç seans gerekeceği hastanın cilt yapısına göre değişir.

Mezoterapi ile Vajina Beyazlatma Nasıl Yapılır?

Mezoterapi ile genital beyazlatma işlemi çok ince iğnelerle cilt altına renk açıcı ürün verilerek yapılır. İşlem yaklaşık 15-20 dakika sürer. Hasta aynı gün normal hayatına dönebilir.

vajina temizleme nasil yapilir 1

Genital Beyazlatma Ne Zaman Yapılır?

Genital beyazlatma genital bölgesinde kararma olan kadınlara tek başına veya diğer genital estetik uygulamaları ile beraber aynı seansta yapılabilir. Genital beyazlatma için daha çok adet bitimi dönem tercih edilir.

İlginizi Çekebilir: Vajinoplasti (Vajina daraltma ameliyatı)

İlginizi Çekebilir: Labioplasti (İç dudak estetiği)

İlginizi Çekebilir: G noktası büyütme (Orgazm aşısı)

Vajina Renk Açma Etkisi Ne Zaman Görülür?

Vajina renk açma etkisi hemen başlar. Ancak tam etki için 15 gün beklemek gerekir. Bu süre yapılan yönteme ve kullanılan renk açma ürünlerine göre değişir. Lazerle vajina beyazlatma ve mezoterapi için 2 seans yeterli iken, kimyasal peeling ile renk açmada en az 3-4 seans gereklidir.  Bu süre hastadan hastaya değişebilir.

Doğal Yöntemlerle Vajina Beyazlatma

Doğal yöntemlerle vajina beyazlatma özel bölgesinde kararma olanların merak ettiği bir konudur. Bazı sebzeler, bitkiler veya meyveler bu amaçla evde uygulanabilir. Ancak doğal yöntemlerin bu amaç için çok etkili olduğu söylenemez. Ancak yine de aşağıdaki doğal yöntemleri vajina beyazlatma için deneyebilirsiniz.

• Karbonat
  • Limon suyu
  • Aloe vera
  • Zerdeçal
  • Papaya sabunu
  • Dut özü
  • Hindistan cevizi yağı
  • Pirinç tozu
  • Süt
  • Yoğurt
  • Patates suyu
  • Yumurta akı
  • Elma suyu
  • Badem yağı

Vajina Beyazlatma Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Vajina beyazlatma sonrası aşağıdaki noktalara dikkat etmek gerekir.

Lazerle vajina beyazlatma sonrası dikkat edilmesi gerekenler:

1. Genital bölgenizi temiz ve nemli tutun
  2. Ilık su ile duş alabilirsiniz ancak sıcak su ilk 2-3 gün kullanmayın
  3. Yumuşak ve geniş iç çamaşırları kullanın
  4. Genital beyazlatma sonrası ilk 48 saat cinsel ilişki olmasın
  5. Vajina renk açma sonrası ilk 48 saat ağır egzersiz yapmaktan kaçının
  6. 2 hafta genital bölgenizi güneşten koruyun, en az 30 spf güneş koruyucu kremler kullanın

Mezoterapi ile genital renk açma sonrası dikkat edilmesi gerekenler:

1. Mezoterapi sonrası doktorunuzun önerdiği renk açıcı kremleri kullanın
  2. Genital bölgenizi nemli tutun
  3. İşlemden 4 gün öncesi ve 4 gün sonrası genital kıl temizliği (jilet, ağda vs) yapmayın
  4. Mezoterapi ile vajina beyazlatma sonrası cinsel ilişkide kısıtlama yoktur

Vajinayı Beyazlatmak İçin En İyi Yöntem Hangisi?

Vajina beyazlatmak için en iyi yöntem mezoterapi veya lazerle renk açma işlemleridir. Ancak bu yöntemlerin etkili olması için kullanılan serumların etkili olması ve lazerin doğru teknikle uygulanması gerekir. Evde yapılan doğal yöntemler veya renk açıcı kremler gözle görülür bir etki yapmaz.

Cilt Beyazlatıcı Kremler Gerçekten İşe Yarıyor mu?

Cilt beyazlatıcı kremler ciltte koyulaşmaya neden olan melanin üretimini engelleyerek etki eder. Genital whitening kremlerin içinde bulunan bazı maddeler melanin üretimini sağlayan tirozinaz enziminin çalışmasını azaltır.

Melanin üretimini engelleyerek etki eden birçok krem markası piyasada bulunmaktadır. Ancak bu renk açıcı kremlerin gerçekten işe yarayıp yaramadığı ile ilgili yeterli çalışma bulunmamaktadır. Ayrıca renk açıcı kremlerin hiçbiri FDA tarafından onaylanmamıştır.

Genital Beyazlatma Zararlı mı?

Genital beyazlatma doğru yöntemle ve bu konuda tecrübeli hekimler tarafından yapıldığında güvenlidir. Ancak yanlış uygulamalarda aşağıdaki zararlı etkiler görülebilir.

• Ciltte yanık
  • Ciltte incelme
  • Ülser
  • Alerji
  • Skar oluşumu
  • Cinsel ilişkide ağrı

Özellikle renk açıcı kremlerin içinde bulunan streoid ve hidrokuinon ciltte mavi, mor pigmentasyona neden olabilir.

Vajina Beyazlatma İşleminin Etkisi Ne Kadar Devam Eder?

Vajina beyazlatma işleminin etkisi uygulanan yönteme ve hastaya göre değişir. Doğru bir şekilde yapıldığında bu işlemlerin etkisi ortalama 9-12 ay sürer. Vajina beyazlatma sonrası evde kullanılan renk açıcı kremler işlemin kalıcılığını artırır.

Vajina Beyazlatma İşlemi Ağrılı mı?

Vajina beyazlatma için seçilen yönteme ve hastanın ağrı eşiğine göre işlem sırasında hissedilen ağrı değişir. Bazı hastalar vajina beyazlatma sırasında hiç ağrı, acı duymazken bazıları ağrı hissedebilir. Hasta konforu için bazı hastalara sedasyon anestezi altında yani uyuyarak vajina beyazlatma yapılabilir.

Mezoterapi ile vajina renk açmadan 30 dakika önce lokal anestezik krem kullanımı da işlem sırasında ağrı hissedilmesini azaltır.

Vajina Beyazlatma Fiyatları

Vajina beyazlatma fiyatları Ankara da seans ücreti üzerinden hesaplanır. Bazı klinikler paket şeklinde de fiyatlandırma yapmaktadır. Vajina beyazlatma fiyatları uygulanacak yönteme, kullanılan renk açıcı ürünün markasına ve kaç ampul ürün kullanıldığına göre de değişkenlik gösterir. Ortalama fiyat vermek gerekirse vajina beyazlatma seans ücretleri 2000-4500 TL arasında değişir.

Vajina beyazlatma Ankara da Prof. Dr. Deniz Ulaş tarafından özel muayenehanesinde yapılmaktadır. Vajina beyazlatma yöntemleri ve fiyatları hakkında ayrıntılı bilgi için 05059819919 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Referanslar

• http://www.sironabiochem.com/products/skinlightening/ [Google Scholar]
  • Available from: http://cosmetics.specialchem.com/news/industry-news/skin-lightening-products-market-to-reach-usd23-bn-by-2020-global-industry-analysts
  • Injectable glutha not FDA-approved. Available from: http://www.journal.com.ph/index.php/news/national/44605-injectable-glutha-not-fda-approved
  • Shivhare S, Malviya K, Malviya K, et al. . A review: natural skin lighting and nourishing agents. Res J Top Cosmet Sci 2013; 4:21–5
  • Beauty injections. Available from: http://www.beautyinjections.com/products/Tranexamic-Acid.html.
  • Mire A. The scientification of skin whitening and the entrepreneurial university-linked corporate scientific officer. Can J Sci Math Technol Educ 2012;12:272-9. [Google Scholar]
  • Railan D, Kilmer S. Laser treatment of benign pigmented cutaneous lesions. In: Goldman MP, editor. Cutaneous and Cosmetic Laser Surgery. California: Elsevier Mosby; 2006. pp. 93–106
  • Ross EV, Anderson RR. Laser-tissue interactions. In: Goldman MP, editor. Cutaneous and Cosmetic Laser Surgery. California: Elsevier Mosby; 2006. pp. 1–26. [Google Scholar]
  • Kilmer SL, Anderson RR. Clinical uses of Q-switched ruby and Q-switched Nd:YAG lasers for treatment of tattoos. J Dermatol Surg Oncol. 1993;19:330–8.